Smultronshake

Lite blandade bär, blåbär, smultron och jordgubbar.
Just nu har vi ett överflöd av smultron i trädgården så det blir en full skål varje dag. Något som jag alltid äter som frukost på vardagarna (när jag jobbar) är bärshake av olika slag. Nu på sommaren så blir det ju givet med smultronshake tycker jag, väldigt gott. Så här gör jag min frukostshake:

Ingredienser för 1 portion
2½ dl naturell yoghurt 3%
1 banan
ca 2 dl bär (i detta fallet smultron)
ca ½-1 dl apelsinjuice

Mixa ihop allting och servera i glas. Allra godast blir det faktiskt om bären är frysta så plockar man färska bär och mixar så kan man slänga i några isbitar för att få lite kyla.
Smultronshake.

Kommentarer

  1. jag gör ungefär som du plus att jag häller i en skvätt av någon Proviva eller juice samt häller i några msk havregryn , ibland ett rått ägg också, låter det stå en kvart ca så grynen sväller och sedan mixar jag ihop de hele,

    SvaraRadera

Skicka en kommentar