Ryggbiff med västerbottendipp och bönor från trädgården

Igår gjorde vi en enkel men väldigt god middag. Finns inte mycket som slår alldeles färska bönor direkt från trädgården under sommaren. Jag älskar verkligen bondbönor och igår så skördade jag en massa av dom. Jag gjorde som jag brukar med dom, kokade först några minuter, skalade och värmde upp i smör, vitlök och havssalt. Såå gott!! Till detta blev det en bit grillad ryggbiff, grillad majskolv och kokta haricot verts och sockerärtor.

Gjorde också en väldigt god västerbottendipp som blev väldigt lyckad, så här gjorde jag:

Ingredienser
1½ dl turkisk yoghurt
1 dl creme fraiche
ca 1½ msk honung
ca 1½ dl riven västerbottensost
havssalt och svartpeppar

Bara till att blanda ihop alla ingredienser och låt stå en stund i kylen innan servering.

Ha nu en härlig dag allihopa!

Kommentarer

  1. Hej! Jag har just lagt upp sidan Receptplatsen.se och letar lite matintresserade personer att hjälpa fylla på med recept osv. Länkar gärna till din blogg från sidan eller lägger till en artikel om du vill skriva en. Skapar du en profil på sidan kan du även lägga till din matblogg i profilen och automatiskt visa dina inlägg på webbsidan.

    Receptplatsen.se kommer även ha en iPhone och Android app för att organisera sina recept, kokböcker och matsedlar.

    Mvh,
    LeChef

    SvaraRadera

Skicka en kommentar