Räkpasta med pesto

Igår gjorde vi en räkpasta som var otroligt lättlagad. Jag hade en låda kvar ifrån Ridderheims "Pasta amore" koncept som innehåll toscanska grillade grönsaker så den åkte med i räksåsen. Jag använde mig även av en av burkarna som jag fick ifrån Mutti som bestod av filéade tomater. Så här gjorde jag:

Ingredienser:
ca 3 dl skalade räkor
1 gul lök eller 3 st scharlottenlökar
1 stor vitlöksklyfta
olivolja
1 pkt Pasta amore toscanska grillade grönsaker (går förstås att utesluta)
1 burk Mutti filéade tomater (eller krossade)
salt och peppar

pesto
parmesanost
spaghetti

Börja med att koka spaghettin (eller någon annan pasta). Hacka lökarna och fräs i lite olivolja. Tillsätt grönsakerna och tomaterna. Krydda med salt och peppar. Servera med nykokt spaghetti, parmesanost och pesto.


Med pesto och riven parmesanost över så blev det helt perfekt!
Lite kommentarer om de två produkttesten: Pasta amore toscanska grillade grönsaker: ja, som jag skrivt tidigare så är innehållet alldeles för lite för att vara 2 portioner. Alldeles för mycket olja, smaken är okej. Mutti filéade tomater: precis som de andra produkterna jag testat ifrån Mutti så var de här tomaterna jättegoda och härligt med lite större tomatbitar i tycker jag.

Kommentarer

  1. Ser otroligt gott ut med osten och peston på! Filéade tomater låter intressant, får vi allt ta och hålla utkik efter i hyllorna.

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja, det är viktigt att man låter marängen gräddas tillräckligt länge i ugnen, annars blir den inte så där seg och frasig som man vill ha den! ;)

    Lycka till, kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar