Jamaican Jerk kryddad kyckling med ugnsrostade grönsaker och pesto

Som jag berättat tidigare så vann jag ett paket med kryddor ifrån Fiddes payne för någon vecka sedan och har nu testat två stycken av dem. Jamaican jerk var den som fick smaksätta min hela majskyckling häromdagen. Jamaican jerk är en karibisk kryddblandning bestående av: brunt socker, malen kryddpeppar, citronkorn, lökflarn, havssalt, sellerifrön, timjan, sockerflarn, malen svartpeppar, kanel, nejlika, lökpulver, krossad chili, persilja, malen muskot, kaffir lime blad-pulver.



Jag kryddade kycklingen med blandningen, ringlade över olivolja, lite extra salt och in i ugnen till ca 74 grader. Blev väldigt god smak tycker jag, den kommer få krydda flera kycklingbitar under sommaren!

Till den ugnsgrillade kycklingen blev det ugnsgrillade grönsaker och pesto. Mycket gott!

Kommentarer

Skicka en kommentar