Goda nyheter ifrån Pågen

Jag är med i något som heter "Pågens brödpanel". Det innebär helt enkelt att när Pågen kommer med nya bröd så får jag hem en låda med nyheterna för att smaka och bedömma. Några av sorterna som var med i senaste lådan har jag redan skrivit om och här kommer några till ;-)

Gifflar med vaniljsmak: Mums säger jag bara! Goda, mycket godare än orginalen tycker jag.


Fullkornsbröd: ett fullkornsbröd bakat på fullkornsrågmjöl. Osötat och innehåller 50% fullkorn. Mycket gott tycker jag, precis sådana här bröd som jag gillar med lite tuggmotstånd och härlig smak. Perfekt till frukostmackan med skivat ägg på.


Rågfranska: ett rostbröd bakat på 100% rågmjöl. Det har ju börjat dyka upp en del grova rostbröd nu på marknaden vilket jag tycker är bra. Det har tidigare känts som att en rostad macka har varit lite onyttigt men det här känns klart mycket bättre. Vi använde det till att göra varma mackor i smörgåsjärnet med bland annat mozzarella i, mycket smaskigt!

Kommentarer

  1. Jo vi har liknande produkter i Finland också, bröd med mycket fibrer är in!

    SvaraRadera
  2. Låter inte helt fel att vara med i brödpanel ;-) Spännande nyheter.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar