Pasta amore

5 olika sorter finns det.
Ridderheims har kommit ut med några nya produkter som dom kallar "Pasta Amore". Det är en liten låda som består av olika smaksättningar som tex körsbärstomater, parmesan, kräftstjärtar, soltorkade tomater, pesto mm. Tanken är att man ska koka pasta och sedan blanda i smaksättningen i den nykokta pastan och på så sätt få till en god pasta snabbt och lätt. För mig låter detta som en utmärkt produkt, det finns ju så många därute som varken har tid eller lust att göra sådana här smaksättningar där hemma.

Vad jag kan se så är det heller inte en massa onödiga tillsatser i produkterna, visst, det är ju konserveringsmedel i men det är väl svårt att komma ifrån det i sådana här produkter antar jag.


Smaken då? Jag har än så länge bara smakat en sort och det var Mozzarella, Parmesan och Körsbärstomater. Smaken var riktigt god, visserligen inga problem att få till den hemma själv men snabbt och enkelt gick det ju. En nackdel är att det verkar vara mer rapsolja i en olivolja....? Det som jag inte tycker är bra är att innehållet är lite väl i underkant. Varje låda innehåller 150 g och ska räcka för 2 portioner. Visst, det är nog precis så det räcker till två personer men här hemma hos oss så kokar man ju oftast mycket mer pasta än så och dessutom kostar varje låda ca 35 kronor så ska man göra fyra portioner så blir det plötsligt rätt så dyrt. Men gott var det och det ska bli kul att testa dom andra sorterna. Tänkte variera mig lite och inte bara blanda ner dom i pasta, man borde ju kunna använda tex couscous, ris osv också. Eller lägga på en bruschetta. Jag återkommer ;-)

Kommentarer

  1. Fick hem mina idag, ska bli intressant att prova! Har hört både ris och ros.

    SvaraRadera
  2. hm det kanske man får testa,,,

    SvaraRadera
  3. Hej. Ett webb-tips. Om du drar ihop bloggen lite så att raderna på din text blir hälften så korta kommer det bli supermycket enklare att läsa.

    Håller för övrigt med om amore. Oliv istället och lite större portioner. Men som sagt, man gör det minst lika gott själv.

    SvaraRadera
  4. Vad spännande, det ska jag titta efter nästa gång jag är i affären:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar