Magic Natural Energy


Gillar ni energidrycker? Jag har alltid tyckt om energidrycker men har ogillat att de har innehållit så mycket konstiga tillsatser. Nu har det dock kommit en energidryck där man har tagit bort alla tillsatser och istället använder naturliga ingredienser som bär och frukt. Så här går det att läsa om drycken:

"Magic är en naturlig energidryck som framställs av naturliga råvaror. Drycken är pastöriserad och baserad på naturliga ingredienser. Magic är helt fri från smakförstärkare, färgämnen och konserveringsmedel. Smak och färg kommer istället från frukt och bär. De verksamma ämnena i Magic är koffein, guarana och ginseng."


Jag fick prova några flaskor och jag får säga att jag tyckte den var god. Är man ute efter en söt dryck så ska  man inte köpa Magic för den är inte speciellt söt, iallafall inte så söt som en del av de andra energidryckerna som finns. Den gav samma effekt som tidigare, dvs man känner sig piggare. Det kan ju finnas en del tillfällen då man kan behöva energidrycker :-) även om de inte inträffar allt för ofta nu för tiden.

Just den här flaskan är en glasflaska och ska tydligen säljas på caféer och restauranger.

Kommentarer

  1. Jag brukar aldrig dricka energidryck. Dels pga av alla tillsatser och dels eftersom det finns så mycket annat att få i sig snabb energi ifrån.

    SvaraRadera
  2. Remsan, jag har heller inte druckit det jätteofta men ibland när jag varit riktigt trött och behövt en snabbkick så har jag köpt en. Den här är ju utan tillsatser vilket ju är ett bra initiativ tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Så långt alla dina plantor kommit, tom en frukt på chililn, inte illa!
    Jo vi har stor tomt, drygt 6300 kvm. Det är både en välsignelse och förbannelse, aldrig ledig på sommaren ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar