Gerillaodling i stan - är det okej?

Läste en artikel på GP om gerillaodling i stan. Det innebär helt enkelt att man odlar på mark som inte är ens egen. I detta fallet handlade det om ett gäng som på söndag ska gå ut i Göteborgs stad och så 100 000 st solrosfrön! Kul initiativ tycker jag. Har tidigare sett i ett mat/trädgårdsprogram som heter River Cottage från England där dom gjorde något liknande fast då handlade det om grönsaker, kryddor mm. Det tyckte jag var en bra idé. Tänk att bara kunna plocka upp en morot mitt i stan och käka :-) Vad tycker ni, är det ok med gerillaodling??

Jag tycker tex att man skulle kunna plantera lite fler fruktträd ute i stan och i bostadsområdena. Tänk att gå på avenyn och plocka ner ett äpple.....fast det kanske blir för mycket avgaser....?

Lite mer sådant här i våra städer tycker jag!!

Kommentarer

  1. Jag tycker det är en bra idé, men jag kanske skulle vara lite kinkig med att äta bär och frukt och grönsaker från gerillaodlingen beroende på var de står. Avgaser är en sak och sedan så skulle jag nog fundera på var nattvandrande festprissar hade lättat sina behov ... :-)

    Går det bra med din egen odling?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar