Resetips för er med småbarn - The Reef i Fredrikshamn

Förra helgen var vi på badhotellet i Fredrikshamn ”The Reef”. Vi hade det verkligen jättebra och vill därför passa på att rekommendera det till er andra med småbarn. Själva badet på hotellet skulle jag nog säga är för barn upp till 10-11 år, tonåringar tycker nog det är för litet. För våran dotter som snart är 5 år var det perfekt. Det fanns en massa olika badavdelningar, en för de allra minsta barnen och några varma pooler för oss vuxna ;-) Man kunde också simma ut till en utomhuspool vilket var riktigt härligt. Kan tänka mig att många är där ute på sommaren.
Bild taget utanför vårat hotellrum ner på badlandskapet.
Jonny och Isabella på väg ut till utebassängen.

Bubbelpool mitt i den stora poolen.

Maten då, nja, det var väl egentligen ingen höjdare får jag säga. Vi började med en lunch när vi kom dit, jag tog en kycklingwrap, Jonny tog en hamburgare, likaså gjorde våran dotter. Jonnys hamburgare var okej men min kycklingwrap var riktigt dålig, hårda kanter på brödet och knappt någon fyllning alls. Barnhamburgaren var ett skämt, en liten liten hamburgare till ett bröd och inget mer…..ingen sallad, ingen tomat, ingenting. Bara pommes frittes.

Kvällsbuffén med lax, potatis och grönsaker.

Fetaost, makrill, frukter, skinka mm.

Till kvällen så valde vi att äta buffé i deras restaurang som heter ”Calypso”. Buffén var okej, mycket var halvdant men den livades upp av en del fisk som tex makrill och lax. Mycket grönt vilket jag tycker är fräscht. Desserbordet var inte dåligt, det fanns diverse bakverk och även färsk frukt.
Dessert ;-)

Min frukosttallrik.

Jonnys frukosttallrik.

Yoghurt med diverse godsaker på.

Ja, sånt här har danskarna på sitt frukostbord ;-)

Frukosten däremot var riktigt bra. Det fanns allt som ska finnas på en frukostbuffé. Jonny som älskar att äta äggröra, korv med mera fick allt han önskade och jag som hellre äter yoghurt, frukt, goda pålägg mm blev också nöjd.
Fredrikshamn.

Nicke Nyfiken var på färjan.

Fredrikshamn har ju en himla fin shoppinggata med massor av affärer som vi (läs jag) spenderade några timmar i. Fint väder hade vi också! Kan alltså rekommendera The Reef för er som är sugna på en minisemester med barn.

Kommentarer