Bronsvalsad pasta

Har ni testat Zeta´s nya pasta "Casa Di Luca"? Den här pastan är bronsvalsad vilket gör att pastan får en grövra strävare yta och pastasåsen "fastnar" mycket bättre. Första gången jag åt bronsvalsad pasta var när jag köpte spaghetti från Glenn Strömberg Collection. Jag föll direkt får den här sortens pasta, tycker den är godare och som sagt, den suger åt sig såsen mycket bättre.

Nedan ser ni en av mina favoritpastarätter som jag brukar göra. Skiva kycklingfiléer, hacka en gul lök och några vitlöksklyftor. Fräs först löken i olivolja i en stekpanna, tillsätt några hackade soltorkade tomater, tillsätt kycklingen, bryn tills den får färg. Häll i en skvätt kalvfond, flingsalt, peppar och oregano. Häll sedan över en tvåa matlagningsgrädde. Och koka förstås pasta till det hela, avsluta med att riva över parmesanost. Klart!

Kommentarer

  1. tummen upp för pastasorter som håller kvar såsen! sedan vi köpte pastamaskin har vi dock inte köpt speciellt mycket pasta alls, det blir så otroligt mycket godare att göra egen!

    SvaraRadera
  2. Din kycklingpasta med Zeta Casa Di Luca pastan ser toppengod ut!

    vänliga hälsningar
    Catrine på Di Luca & Di Luca

    SvaraRadera
  3. Catrine, ja, det var den också ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar