Australiensisk choklad med vinmarinerade vindruvor

När jag var på matmässan förra helgen så hittade jag en choklad som jag tyckte verkade väldigt intressant. Det var nämligen choklad med äkta druvor i som marinerats i vin! Jag föll för smaken direkt när jag smakade på chokladen. Det blir givetvis en "vuxensmak", min dotter spottade ut chokladen ;-) men vi vuxna tyckte den var väldigt god. Jag köpte 5 olika sorter, innehållandes vindruvor som marinerats i 5 olika vinsorter, Chardonnay, Shiraz, Merlot, Pinot Noir och Riesling.

Chokladen kommer från Australien från ett ställe som heter Farm by nature, märket heter Cocoa Farm. Dom håller faktiskt på att bygga upp Australiens första kakaoplantage! Dom som sålde chokladen på mässan heter Estebans och vad jag förstår så är dom ensamma i Sverige om att sälja denna chokladen. Kika in på deras hemsida, dom säljer en massa härliga delikatesser.

Estebans på mässan.

Dom härliga chokladkakorna!

Kommentarer

  1. Så spännande med nya smaker, snygga paket oxå!

    Ha en härlig helg,
    Anki o Håkan

    SvaraRadera
  2. Vad spännnande! Kan tänka mig att det var gott :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar