4 nyheter från Pågen


4 nyheter ifrån Pågen.
 Jag är med i Pågens brödpanel och detta innebär att jag får vara med och testa produktnyheter. Denna gången fick jag hem fyra stycken nyheter, Veteklämmor, Müsliskorpor, Lingongrova special och Lantbröd.

Jag har nu hunnit testa alla sorter och jag tar väl dom en och en.

Krisprolls müsli, det här är en skorpa med krispig müsli i bestående av havregryn, korinter och linfrön. Jag smakade på skorpan tillsammans med fikon- och havtornsmarmelad. Dom föll mig i smaken, en god skorpa med lite lagom sötma. Jag ger dom betyget 4/5.

Lingongrova special, ett fullkornsråg bröd med surdeg. Lite mindre socker och mer lingon än deras tidigare bröd. Dom hela rågkärnorna gjorde att brödet fick lite härligt tuggmotstånd. Jag tycker ju inte att vare sig detta eller deras tidigare lingonbröd smakar speciellt mycket lingon men jag tycker ändå det är gott. Ett stort plus att det är mindre socker i än förut. Brödet får betyget 4/5 utav mig.

Lantbröd, ett bröd med surdeg, gjord på durumvete och rapsolja. Det är svårt att se och känna att det är någon surdeg i brödet. Jag rostde brödet andra gången jag testade det och det blev riktigt gott. Av mig får brödet betyget 3/5.

Veteklämmor, ett ljust portionsbröd, även detta med lite surdeg i. Det här brödet är precis som alla andra ljusa bröd, ingen speciell nyhet tycker jag. Min dotter gillade brödet så det passar nog barn bättre än vuxna. Kan nog passa bra till picknick bröd. Av mig får brödet betyget 3/5.

Skorpor med fikon- och havtornsmarmelad

Lingonbrödet, som ni ser hela rågkärnor som ger gott tuggmotstånd.

Kommentarer