Kalas med ugnsgrillad kyckling och cheesecake


Ja, igår hade vi kalas för både mig (som fyller år imorgon tisdag) och för min bonusdotter Emelie som fyller år nästa helg. När jag ska ha kalas så brukar jag bjuda på säkra kort, det blir mat som jag säkert vet blir bra och är gott. Den här rätten som jag bloggat om tidigare är verkligen ett säkert kort, tillhör defenitivt 10-i-topp listan för mig. Såsen som man gör på bland annat grönsakerna som legat under kycklingen i ugnen blir så god så man har lust att slicka tallriken ren efter man är klar ;-) Receptet hittar du här.

Till efterrätt blev det Mascarpone cheesecake. Detta receptet är faktiskt det som är allra populärast här på Mat och Odla! Synd bara att det inte är jag själv som kommit på det då ;-) Nej, receptet är ifrån Leila och jag har som sagt bloggat om den tidigare.


På tal om cheesecake, nu ska jag sätta på en kopp kaffe och så ska vi äta upp resterna av cheesecaken som blev över igår, mums! Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

  1. hurra, GRATTIS på födelsedagen!

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen.

    I kväll äter vi hummer.

    SvaraRadera
  3. Tack Charlotta!

    Sambon: ja, hummer ska bli smaskens ;-)

    SvaraRadera
  4. Hipp Hipp hurra på din födelsedag!

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott. :) Hipp hipp...Vilka fina presenter du fick. Green gate är så fint.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Förstår mascarpone cheesecaken är popis, ser underbart god ut!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar