Hipp, hipp hurra, det är min födelsedag idag ;-)

Pizzaskärare, jäskorg och digital våg.
Inför min födelsedag så gjorde jag en lång önskellista. Det mesta jag önskade mig finns hos Bagaren och Kocken. Det roliga med Bagaren och Kocken är att jag aldrig varit där själv, jag önskar mig bara en massa grejer därifrån till födelsedagar och jul, så min sambo har varit där flera gånger ;-) men själv har jag bara besökt deras hemsida.

Porslin från Green Gate.

Matnörd som man är så önskade jag mig bara grejer till köket. Jag fick massor med härliga prylar, bland annat en pizzaskärare ifrån Kitchen Aid, kommer bli perfekt till fredagspizzan ;-), en jäskorg för alla mina surdegsbröd, en ny våg för min gamla gick sönder. Utav mina föräldrar blev det porslin ifrån Green Gate och en salladsslunga. En salladsslunga har jag velat ha länge. En väldigt simpel pryl men oj så bra. På sommaren när jag skördar min egen sallad så brukar jag lägga den sköljda salladen i en handduk och gå ut på altanen och "veva" runt handduken tills vattnet försvunnit. Nu ska det bli skönt att äntligen kunna använda en salladsslunga istället ;-) Vad åt vi för mat idag då? Ja, det får ni se i nästa inlägg ;-)

Avlång jäskorg, finns även en rund.

Kommentarer

  1. Stort grattis. Hoppas du fick möe tårta :-)

    SvaraRadera
  2. Åhh va fina saker! Grattis på födelsedagen! Hoppas dagen varit superfin på alla sätt o vis! Kram kram...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar