Vårlängtan och frögenomgång


Den här tiden på året längtar jag alltid så fruktansvärt efter våren och när vårblommorna börjar dyka upp i blomsterbutikerna så måste jag ju bara köpa litegrann. Tulpaner är ju alltid fint, hittade även en fin azalea och en primula. Azaleorna har jag alltid svårt för att sköta, tycker alltid dom bara efter någon vecka börjar hänga och tappa blommorna. Vi får se hur det går denna gången ;-)


Går och kikar på mina fröpåsar varje dag och längtar tills det är dags för nästa såomgång som kommer bli framåt slutet av februari. Då är det tomaterna som ska sås. Nedan ser du alla mina tomatfröpåsar. Kommer nog inte så alla sorter i år men dom flesta åker nog ner i jorden ;-)Återkommer till det senare förstås.


Strax ska vi åka ner till havet och åka lite skridskor, får passa på så länge isen ligger kvar. Sedan blir det en sväng till Björlanda gård där vi ska köpa lite kött. Förhoppningsvis blir det lamm och nötkött. Kvällens middag kommer bestå av entrecote med kantareller och sötpotatis, mums!

Kommentarer

  1. Åh, jag önskar att vi oxå hade någonstans att plantera. Fast vi har just i dagarna skickat in en ansökan på en marklägenhet så vi håller tummarna att vi får den. Då ska det planteras!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar