Vad sägs om en räkmacka?

Det har varit regn och slask hela dagen idag här i Göteborg. Snön faller ner ifrån taket i stora sjok. Med tanke på hur mycket det har snöat den sista tiden så är det ju en hel del som ska smälta bort.
Så här såg det ut häromdagen innan det började regna, här under någonstans finns mina odlingslådor, imorgon bitti kanske det har smält såpass mycket så jag kan se dom!


Idag har vi varit och åkt skridskor med Isabella för första gången. Det gick riktigt bra, några gånger till och vi har en riktig isprinsessa! ;-)



Vi har haft mina föräldrar här på middag idag och vi åt den goda kycklinggrytan Kokkinistro som jag bloggat om tidigare. Mycket smarrigt!

Undrar om man ska orka med en sådan här härlig räkmacka ikväll också som vi åt häromkvällen eller så nöjder jag mig helt enkelt med att smarra upp min godispåse som såklart är full  med lakrits ;-)


Hoppas ni får en skön lördagkväll allihopa!

Kommentarer

  1. Åt räkmacka till frukost i förrgår (tror jag det var) Fast på en oopsie (LCHF bröd) med majonnäs, kokt ägg, dill och citron.. och en massa räkor.. och det är ju såååååå gott.. man får liksom aldrig nog av just räkmackor :)

    SvaraRadera
  2. Våren känns långt borta när man ser snön som täcker pallkragar och land. Men snart kan man börja fröså inne och sedan så är det inte så himla långt kvar. Mina kissar längtar också till våren och flytt till torpet.

    SvaraRadera
  3. Detta är vad jag kallar en riktig räkmacka!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar