Hummermiddag som inleddes med italienska delikatesser


Igår kväll hade vi vänner över på "hummermiddag". I fredags kom "fiskarna" hem med 5 st hummrar som vi nu skulle smaska på. Behöver jag säga att dom smakade underbart gott!




Vi inledde dock kvällen med lite italienska delikatesser. Jag har tidigare berättat om Glenn Strömbergs collection med bland annat olivolja, balsamvinäger, pasta, tomatsås mm. Nu har han utökat sitt sortiment med några charkprodukter också. Jag fick ett stort härligt paket fyllt med härliga skinkor och salami att testa på.Två stycken lufttorkade italienska salami, "Salami Milano" och "Spinata romana" och en lufttorkad prosciutto. Alla tre sorterna var riktigt goda, perfekt kvalité tycker jag.




Jag serverade också crostini med olika pålägg på, en med soltorkad tomat och balsamvinäger, en med en svamp tapenade på, det blev också en sort med mozzarella, tomat och balsamvinäger. Alltihopa var mycket gott och serverades förstås med ett glas rött vin ;-)



Vad åt ni andra för gott i helgen??

Kommentarer

  1. Härligt! Det blev en del italienskt hos oss också:
    http://www.freedomtravel.se/2010/11/gaster-och-plockmat/

    SvaraRadera
  2. Detta såg underbart gott ut!
    Här blev det en tre rätters laxröra på kavring, entrecote med persiljesmör och ugnsrostade grönsaker, chokladfondant med hallonsås....usch nu får magen vila på en del "kollis" intag =))
    // Tina

    SvaraRadera
  3. Fy ända in i bängen så gott! Trevligt paket det där... Och så hummer på det. Grymt avundsjuk...

    SvaraRadera
  4. Jösses! Lyx den som blir bjuden på middag hos er :-D Haha!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar