En 80-tals klassiker


Är ni sugna på en riktig 80-tals klassiker som dessutom ska vara snabblagat så kan jag tipsa om Flygande Jakob som vi gjorde häromdagen. Jag tycker det är riktigt gott med Jakob och det brukar ju gå hem hos barnen också ;-)

Hur var det man gjorde den nu då? Jo, så här:

Ingredienser för 4 port:
3-4 kycklingfileér
3 dl matlagningsgrädde
1 dl chilisås
2 st bananer
1 pkt bacon
en näve jordnötter eller cashewnötter
salt och peppar

Dela kycklingen i bitar och bryn i en stekpanna, salta och peppra. Lägg i en ugnssäker form. Dela baconet i mindre bitar och stek i pannan, lägg över kycklingen. Skiva bananerna och lägg i formen. Blanda grädden med chilisåsen och häll allt över kycklingen.
In i ugnen på 200 grader i 20 min, efter halva tiden lägger du på nötterna.

Serveras bäst med ris och en grön sallad. Snabblagat och gott!

Idag är det studiedag på dagis så jag är hemma med min dotter. Önskemål kom in om att baka bullar så det är väl helt enkelt bara till att ta fram mjölet då.... ;-)

Kommentarer

  1. Gott gott! En middag helt i min smak :)

    SvaraRadera
  2. Nog är det gott men Flygande Jakob är 70-tal

    mvh

    SvaraRadera

Skicka en kommentar