Mat och Odla 1 år idag!!


Hipp, hipp hurra, bloggen fyller 1 år idag!!!

Exakt för 1 år sedan gjorde jag mitt första inlägg här på bloggen. Jag valde att kalla bloggen Mat och Odla eftersom mina två stora intressen är mat och odling. Jag ville inte göra en ren matblogg eftersom jag då inte skulle kunna skriva något om min odling och tvärtom.

Efterhand så har man lärt sig mer och mer om bloggandet, speciellt viktigt tycker jag är att bilderna är tilltalande och inte för småttiga. Jag la in mycket småbilder i början men tycker nu när jag tittar tillbaka att det ser allt för plåttrigt ut. Jag är absolut ingen expert på fotografering, snarare tvärtom men det tror jag ändå dom flesta har förståelse för.

Det här inlägget var ett utav mina första inlägg, handlar om att äppelsäsongen är igång och jag gjorde ett par otroligt goda äppelmuffins som jag bara måste ta och göra nu till helgen igen, dom är riktigt smarriga!

Det är verkligen jättekul att få kommentarer till sina inlägg, även om det bara är en kort rad. För det mesta är det bara positiva kommentarer men några gånger så har det varit lite sura kommentarer också men det får man ju ta antar jag....... ;-)

Iallafall så hoppas jag på att jag har orken och lusten att hålla på med bloggen ett tag till och jag hoppas att ni fortsätter att läsa mina inlägg.

Ha de så gött!!

Kommentarer

  1. Grattis! :) Keep up the good work :)

    SvaraRadera
  2. Du har en jättefin och uppskattad blogg. Det är en bra idé att inte göra en renodlad matblogg. Det var något jag tog till mig när jag startade upp min blogg för några dagar seda.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till ett åringen :)

    hoppas det blir fler år med alla dina goa uppdateringar :)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Grattis på 1 årsdagen. Jag är glad att du bloggar och hoppas du fotsätter.

    SvaraRadera
  5. Stort grattis! Naturligtvis lär man sig och blir bättre längs vägen, men det gör ju bara allt roligare ;)

    SvaraRadera
  6. Grattis!
    Va kul att jag hittade hit just idag, så jag kunde gratta dig! :D

    Har redan fallit för tomatmarmeladen! Den måste jag prova, men jag får använda mig av tomater från affären. Är inte så lyckligt lottad att jag har ett växthus....än!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Grattis Martina!! Är det verkligen inte längre du har bloggat? Det känns ju så invant att gå in här å kika på allt gott och vackert! Visst är det så att man utvecklas hela tiden, och man lär sig mycket av sina "medsystrar". Stort grattis och jag ser fram emot många långa år till av härliga foton & recept! Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Grattis till ett år som bloggare! Hoppas det blir många år till, för här är jag ofta inne och letar mumsiga recept och läser om dina odlingserfarenheter. :-)

    SvaraRadera
  9. Grattis på 1-årsdagen. Visst är det kul att blogga om mat ;) Du har alltid så mycket läckert på gång.

    SvaraRadera
  10. Grattis på ettårsdagen!

    Tycker att det är jättebra att du blandar både mat och odling, fast ibland blir man väldigt avis på allt fint som du odlar!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar