Grillad clubstek med ugnsbakade grönsaker och ajvarsås


Häromdagen var vi på Citygross och handlade på oss en massa kött, bland annat så hittade jag "clubstek", något som jag aldrig sett förut, kanske har ni sett reklamen på tv med "Mat-Tina"??



Jag kryddade bitarna med flingsalt, svartpeppar och "chermoula"-krydda ifrån Santa Maria och sedan grillade jag dom på klotgrillen. Dom ska inte gå många minuter på varje sida eftersom dom ska vara rätt så röda på insidan. Köttet blev riktigt gott, det var inte sista gången vi köpte det köttet, ett gott och billigare alternativ till entrecoté.



Till detta blev det ugnsrostade grönsaker. Jag hade gul och röd lök, tjockt skivad squash, morötter, färsk timjan, flingsalt, svartpeppar och olivolja. Alla grönsaker är egenodlade och dom blev sååååå goda. Så enkelt och så gott!!



En enkel sallad på isbergssallat och gurka blev det också och jag gjorde även en dipsås till som bestod av ajvar relish och turkisk yoghurt.


Kommentarer