Färskpotatissallad med laxfilé



Denna potatissalladen gjorde jag på enbart egenodlade grönsaker, potatis, rädisor, sockerärtor, lök, gräslök och dill. Över salladen hällde jag en dressing gjord på dijonsenap, olivolja, vitvinsvinäger, salt och peppar. Viktigt att hälla dressingen över potatisen när den är varm så den suger åt sig alla smaker. Låt stå och svalna en stund innan du lägger i resten av grönsakerna.



Till detta blev det laxfileér som jag kryddade med salt, peppar, rivet citronskal och hackad dill. Körde dom i ugnen på 200 grader i ca 15 min.

Kommentarer

  1. Det var säkert supergott, jag har själv gjort en liknande potatissallad en gång till grillad mat, jättegott.

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut! Vad är de svarta bönorna för någon spännande sort? Blir de gröna när du kokar dem- ser så ut på bilden!?

    SvaraRadera
  3. Dom "svarta" bönorna är purpurböna och dom är lila fast det inte ser ut så på kortet. Dom tappar lite av sin färg när man kokar dom....tyvärr.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar