Det gror i växthuset.....



Det börjar bli fullt i växthuset nu med alla sådder. Tomatplantorna börjar bli stora, det blir fler och fler små lådor med diverse olika fröer i.

Igår sådde jag många olika sorters bönor, det blev störbrytböna, purpurböna, brytböna mm mm. Man kan förstås direktså dessa men jag brukar förså några plantor så att man har lite större plantor att plantera ut i grönsakslandet i väntan på dom man direktsår.

Härligt fina färger på bönorna!

Tomatplantorna har blivit stora.




Här har vi squash på tillväxt.



Gurkplantor och chiliplantor.



Brytbönor

Kommentarer

  1. Det var ett bra tips för bönorna - man blir ju lätt otålig! Ha en trevlig helg i solen.

    SvaraRadera
  2. Ja, nu växer det. Jag vet inte var jag ska få plats med allt. Jag behöver plantera om mycket, men då krävs större byttor och det finns liksom inte på kartan i lägenheten. Jag får vänta tills jag flyttar ut till torpet om en eller ett par veckor.

    SvaraRadera
  3. Härligt att se hur det växer! Hos mig är det snart fullt med plantor. Önskar mig ett växthus. I helgen är det dags att så squash och gurka! Jag brukar också förodla bönor, men undrar om de kommer få plats i år...
    Trevlig helg önskar fröken Dill

    SvaraRadera

Skicka en kommentar