Köttbullar i tomatsås


Ett tips om ni har köttbullar liggande i frysen (egengjorda såklart ☺) och vill laga någon mat som ska gå snabbt är att bara göra en enkel tomatsås och värma köttbullarna i såsen.

Igår var det min sambo som stod för tomatsåsen och han gjorde så här:

3 hela färska tomater
1 burk körsbärstomater
2 msk tomatpuré
1 gul lök
1 vitlök
salt och peppar
herbes de provence
en skvätt balsamvinäger
olivolja

Hacka gul och vit lök och bryn i en stekpanna eller kastrull i olivolja. Tillsätt hackade färska tomater och en burk körsbärstomater. Häll i tomatpurén och krydda med salt, peppar och herbes de provence. Avsluta med en skvätt balsamvinäger.

Lägg i köttbullarna så dom blir varma och servera med spaghetti och riven parmesanost.
Jättegott!!

Recept på mina köttbullar finns här.

Kommentarer

  1. Jag är här och tittar in nästan varje dag :) Därför har du fått en sunshine-award av mig på min blogg :) Keep up the god work!

    http://malins-mat.blogspot.com/2010/03/jag-har-fatt-en-award_10.html

    SvaraRadera
  2. Låter jättegott! :-) Jag åt "Siciliansk köttbullar" häromdagen och i tomatsåsen fanns också fänkål och zucchini i. Inte alls dumt faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Så himla gott, jag gjorde en asiatisk variant men ingefära, för ett bra tag sen och sen dess har jag inte ätit köttbullar i tomatsås men nu ser jag att jag får nog ändra på det. Riktigt gott!

    SvaraRadera
  4. jag måste prova din recept för att jag har ett paket köttbullar i min kyl eiei :)

    SvaraRadera
  5. Köttbullar i tomatsås är himla mumsigt.

    Hoppas du får en härlig helg!

    SvaraRadera
  6. Tack Malin för awarden, jag blev jätteglad!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar