Kladdkaka


Vårat kvällsmys igår blev en kladdkaka med vaniljglass. Jag använde mig av den goda kakaon som jag köpte på matmässan som är av märket Weiss. Riktig 100% kakao! Det blev riktigt gott och perfekt som fredagsmys.

Ingredienser för en 24 cm springform:
150 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
½-1 dl kakao
2 dl vetemjöl
lite hackad choklad

Börja med att smälta smöret och låt det svalna.

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt resterande ingredienser och rör runt. Häll i en smörad och bröad springform. Jag avslutade det hela med att lägga över lite hackad god choklad. In i ugnen på 175 grader i ca 20 min.

Kommentarer

  1. kladdkaka är ju en klassiker som aldrig blir fel- den ser supergod ut!

    SvaraRadera
  2. Det kan nästan aldrig bli fel med en kladdkaka, ibland tycker jag dock att vissa recept är lite väl söta.

    Denna såg riktigt härligt kladdig ut.

    SvaraRadera
  3. Tänk att man aldrig tröttar på kladdkaka, så himla mumsigt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar