Choklad från mässan


En av alla chokladutställare som fanns på matmässan vi var på i lördags var Weiss. Har aldrig tidigare sett deras choklad men jag fick lära mig att dom själva rostar kakaobönorna i sin produktion. Märket är ifrån Frankrike och choklade var verkligen jättegod. Jag köpte tre olika sorter.



Jag köpte även deras kakao och den var riktigt fin, inte sådan man köper i den vanliga mataffären. Den bestod av äkta kakaopulver gjort på 100% kakao. Jag fick förklarat för mig att skulle man baka med den här kakaon så ska man ta hälften av det som står i vanliga recept. Måste testa att baka med det här snart!


Tjejerna tyckte chokladen var god!!

Kommentarer

  1. Åh va roligt med matmässa. Jag önskar att det kom till stockholm snart men det är ett tag kvar.

    Chokladen ser jättegod ut. Måste testas någon gång.

    Har du börjat så dina fröer ännu? Jag sådde det första igår och ska fortsätta i helgen. Det blir frösådder överallt men oj va kul det är.

    /nina

    SvaraRadera
  2. Nina: ja, jag har sått chili och ska väl till helgen så tomater hade jag tänkt. Kul att äntligen komma igång :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar