Brownies


Hittade ett recept på Brownies hos Kryddburken häromdagen som jag kände att jag bara var tvungen att testa. Jag serverade kakan ihop med lite hemlagad chokladglass och det blev riktigt smarrigt!

Ingredienser:
200 gram smör
250 gram choklad
4 dl farinsocker
100 gram nötter (jag tog hälften var av hasselnötter + pinjenötter)
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 ägg

Gör så här:
Förbered en ugnform (ca 25x35 cm) med bakplåtspapper.
Pensla pappret med lite smör. Smält smöret i en kastrull. Stäng av värmen och bryt ner chokladen och låt den smälta.

Tillsätt farinsockret & nötterna. Sikta sedan ner vetemjölet som du blandat med bakpulvret och vaniljsockret. Rör om.

Tillsätt äggen ett i taget och rör om så allt blandas väl.

Häll smeten i formen och grädda i 35-45min på 175 grader. Låt svalna i rumstemperatur, ställ sedan in den i kylen.



Servera som den är eller med en klick glass. Gott, gott!!

Kommentarer

Skicka en kommentar