Kantarellsmörgås på säsongens sista kantareller!


Det här blev min kvällsmacka igår. Hittade faktiskt några kantareller igår som jag tror måste vara dom sista för säsongen. Inte så många men dom räckte till en god smörgås. Det bästa med det hela är att dom växer ca 2 meter utanför våran tomt :-)
Så här gjorde jag:
Rensa kantarellerna och lägg dom i en stekpanna, fräs dom på hög värme så all vätska försvinner, släng i en klick smör. Krydda med flingsalt och peppar. Rosta ett gott bröd, jag valde ett franskt lantbröd. Lägg över kantarellerna.....mums!

Dagens middag blir Torskrygg tillsammans med grönsaker och potatis i foliepaket. Antingen på grillen eller så får det bli ugnen. Till fredagsmyset blir det Chokladmousse. Längtar redan!

Ha en trevlig fredagskväll!!

Kommentarer

  1. Gött med svampsmörgås. Längtar verkligen tills jag får en ugn och kan göra varma mackor igen :)

    Härligt med egenfångad hummer! Det kommer nog smaka utsökt :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar