Här kan du köpa Ridderheims e-nummerfria julskinka.....


Skrev för någon vecka sedan om att jag hade fått hem en julskinka fri från tillsatser ifrån Ridderheims. Många har frågat var man kan köpa skinkan någonstans. Jag gick till den butiken som jag handlar mest i (Ica Maxi i Torslanda) och frågade om dom hade tänkt att ta in skinkan, dom hade inga planer på det men hon jag pratade med skulle fråga den som var ansvarig men hon sa också att även om dom inte tänker ta in den så kunde dom ändå beställa en till bara mig om jag ville ha den.

Jag bestämde mig för att ställa frågan till Ridderheims istället och där fick jag till svar att det är Hemköps butiker som kommer att ha skinkan och dom Ica butikerna som vill, det är alltså upp till varje butik att välja.

Så om ni vill äta en e-nummerfri julskinka som verkligen är jättegod till julen så är mitt råd att antingen åka till Hemköp eller säga till eran Ica-butik att ni vill ha skinkan.

Kommentarer

  1. Bra blogg som jag följer. Nu vet jag dessutom vilken skinka jag ska köpa. Tack!

    Jag skriver också om mat fast ur en annan synvinkel, skulle man kunna säga.

    Ha De Gott Joakim

    SvaraRadera

Skicka en kommentar